Presentasi sedang didownload. Silahkan tunggu

Presentasi sedang didownload. Silahkan tunggu

המחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך האוניברסיטה העברית בירושלים

Presentasi serupa


Presentasi berjudul: "המחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך האוניברסיטה העברית בירושלים"— Transcript presentasi:

1 המחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך האוניברסיטה העברית בירושלים
כיצד לבחור מה ללמוד? פרופ' איתמר גתי צוות "כיוונים לעתיד" המחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך האוניברסיטה העברית בירושלים

2 נפתח בסקר קצר ...

3 באיזה שלב את/ה נמצא/ת בתהליך בחירת תחום הלימודים?
באיזה שלב את/ה נמצא/ת בתהליך בחירת תחום הלימודים? 1. אין לי מושג 2. יש לי כיוון כללי בלבד 3. אני מתלבט/ת בין מספר קטן של אפשרויות 4. אני חושב/ת על תחום לימוד מסוים אבל אני לא בטוח/ה

4 דיווחו שקשה להם לקבל את ההחלטה!
אתם לא לבד! בסקר שנערך בקרב כ-10,000 גולשים באתר כ-93% דיווחו שקשה להם לקבל את ההחלטה!

5 ומדוע חשוב להקדיש זמן ומחשבה לשאלה של מה ללמוד?
ומדוע חשוב להקדיש זמן ומחשבה לשאלה של מה ללמוד? משום שעל טעויות משלמים… להפסקת לימודים או להחלפת חוג לימודים (שמגיעה ל- 30% בחלק מהחוגים!) יש מחיר: מחיר כלכלי - עלות שנת לימודים (כולל הפסד הכנסה) היא כ - 60,000 ש”ח. מחיר פסיכולוגי - תסכול וחוסר שביעות רצון

6 אז למה קשה להחליט? מדובר לרוב בשתי החלטות - מה ללמוד, והיכן ללמוד
ההחלטה קשורה גם בשאלה "במה אני רוצה לעבוד" ההחלטה משמעותית מאד לחיים - יש לה השפעות כלכליות, חברתיות, פסיכולוגיות ואישיות. קיימים מאות מקצועות, חוגי לימוד,מסלולי הכשרה ומוסדות לימוד קיימים שיקולים רבים שצריך לקחת בחשבון צריך לקחת בחשבון לא רק "מה אני רוצה" אלא גם "מה אני יכול"

7 המשימה הבלתי אפשרית: לתת ייעוץ אישי ל- 100 אנשים ב- 30 דקות
המשימה הבלתי אפשרית: לתת ייעוץ אישי ל- 100 אנשים ב- 30 דקות אז מה בכל זאת? להציע לכם נקודת התחלה טובה הדרך להתמודד עם המורכבות והקושי הכרוכים בהחלטה היא לפרק את המשימה ל ח ל ק י ם אבל כיצד עושים זאת?

8 שלושה שלבים בבחירה: סינון ראשוני, חקירה לעומק, ו- בחירה (סחל"ב)

9 שלב ראשון - סינון ראשוני
המטרה: איתור רשימה קצרה של תחומי לימוד ומקצועות "מבטיחים" השיטה: איתור השיקולים החשובים לך בבחירת תחום לימודים ומקצוע

10 מהו שיקול? שיקול הוא כל דבר שלוקחים בחשבון כשחושבים על בחירת תחום לימודים ומקצוע – למשל: אפשרויות להתקדמות מקצועית תחומי עניין אפשרויות עבודה במקצוע הנלמד שימוש או הימנעות משימוש בחשיבה מתמטית תרומה לחברה משך הלימודים הסביבה הפיזית ועוד . . .

11 *רשום את השיקולים החשובים ביותר עבורך
*עבור כל שיקול, רשום את העדפותיך, כלומר, מה הרמה שאתה מעדיף שתאפיין את המקצוע בו תעסוק בעתיד. למשל: לגבי השיקול "שימוש ביכולת אומנותית בעבודה", האם אתה מעדיף שמקצועך יאופיין ברמה גבוהה או נמוכה שלו?

12 לאחר שהגדרת לך את הרצוי – השווה את העדפותיך ל-מצוי בכל אחד מהמקצועות האפשריים, ונפה מקצועות שאינם מתאימים להעדפותיך בסיום שלב זה תהיה בידך רשימה קצרה של מקצועות "מבטיחים"

13 שלב שני - חקירה לעומק המטרה: לבחון אילו מהמקצועות ה"מבטיחים" גם
"מקיימים" – כלומר, אכן מתאימים השיטה: איסוף מידע על המקצועות ה"מבטיחים"

14 לגבי כל אחת מהאפשרויות המבטיחות ברר:
האם המקצוע באמת מתאים להעדפותיך? - אסוף מידע מפורט על הלימודים והמקצוע האם אתה מוכן לעמוד בכל דרישות הלימודים והמקצוע? (למשל, ניתן לעבוד במקצוע רק עם תואר שני) האם אתה מתאים למקצוע? - האם אתה עומד בדרישות הקבלה ללימודים? - האם כישוריך מתאימים לעבודה במקצוע?

15 ואיפה אפשר להשיג מידע על הלימודים?
באינטרנט: - באתר האוניברסיטה – במדריך לנרשם, בשנתון, באתרי החוגים השונים ( - באתר "מידעת" – מידע על החוגים ודרישות הקבלה אליהם בכל המוסדות להשכלה גבוהה - באתרי לימודים באינטרנט: יורם לימודים, ynet, 1click, limudim-info, שנהר במרכזי ומכוני ייעוץ, הכוונה ומידע אצל מכרים הלומדים את התחום

16 איפה אפשר להשיג מידע על מקצועות?
באינטרנט: - במערכת משיב ( - באתרי לימודים במרכזי ומכוני ייעוץ והכוונה בספרית המקצועות של מכונים לייעוץ לימודי ותעסוקתי באנגלית - באתרים בחו"ל כגון: o*net,

17 שלב שלישי - הבחירה לאחר שנותרו בידך חלופות בודדות, בדוק:
האם התחום הוא חד-חוגי או דו-חוגי? מהי החלופה המתאימה ביותר? האם מימושה ודאי? אם לא – אתר גם עדיפות שנייה אם כן – הבחירה נעשתה האם אתה מרגיש בטוח בהחלטתך? אם לא – חזור לשלב החקירה לעומק, אם כן - מזל-טוב, בחרת!

18 כיצד בוחרים היכן ללמוד? בדומה ל"כיצד בוחרים מה ללמוד?"
בשלב הראשון חשוב על השיקולים החשובים לך בבחירת מקום לימודים. ישנם שיקולים "מקצועיים" כמו: הרמה האקדמית של מוסד הלימודים, והרמה של התחום הספציפי בו אתה מעוניין. האפשרויות להמשך לימודים לתארים מתקדמים. וישנם שיקולים "כלליים" כמו: מקום המגורים, קבלת מלגה, האווירה החברתית במקום אפשרויות עבודה בסביבת האוניברסיטה או בסביבתה ועוד.

19 ואז כל מה שנותר הוא למלא טופסי הרשמה ולשלוח!
לאחר איתור האפשרויות "המבטיחות" עבור לשלב החקירה לעומק- בקר באתרים של מוסדות הלימודים וגם "בשטח". בסופו של דבר תהיה בידך רשימת מוסדות מדורגת לפי סדר העדפותיך. ואז כל מה שנותר הוא למלא טופסי הרשמה ולשלוח!

20 נשמע מסובך? באנו לעזור!

21

22

23 מה תמצאו באתר ? www.kivunim.com
הדרכה בשלבים הכרוכים בבחירת מסלול לימודים ומקצוע (כולל רשימת שיקולים בבחירה) קישורים למקורות מידע על מקצועות ועוד מידע על לימודים אקדמיים, מלגות, פסיכומטרי, בגרויות ועוד שאלון לאיתור הקשיים בבחירת תחום לימודים ומקצוע

24 למה קשה לך לקבל החלטה? אנשים שונים נתקלים בקשיים שונים בבחירת מקצוע:
חוסר מוכנות לקבלת ההחלטה ציפיות אי-רציונליות חוסר מידע או מידע לא מדויק: לגבי עצמי – מה אני מחפש, לגבי תחומי הלימוד והמקצועות קונפליקטים פנימיים לחצים מהסביבה (תסמונת האמא הפולנייה)

25 באתר כיוונים לעתיד שולב ”שאלון קשיים בבחירת מקצוע” כדי לאתר את הקשיים האישיים שלך.
המשוב האישי המתקבל בסיום השאלון כולל הכוונה לאתרים רלוונטיים באינטרנט ולמקומות מחוץ לאינטרנט בהם ניתן לקבל מידע, סיוע ומענה לקשיים שלך.

26 מתלבט מה ללמוד? באיזה מקצוע לבחור? אתה שואל והמחשב - משיב!

27

28 לשוקלים לפנות לקבלת ייעוץ אישי בבחירת מקצוע
לשוקלים לפנות לקבלת ייעוץ אישי בבחירת מקצוע מה קורה בייעוץ אישי? 2-3 פגישות עם יועץ מומחה "אחד על אחד" מבחנים הבודקים את כישוריך והעדפותיך שימוש בספריית מידע תעסוקתי /מערכות ממוחשבות מהי העלות של ייעוץ אישי? 130 עד 1200 ₪ רשימת מכונים ציבוריים ופרטיים מוסמכים מופיעה ב -

29 לסיכום www.kivunim.com אם בסוף היום הפתוח תרגיש שאתה עדיין מתלבט,
גלוש ל- ”כיוונים לעתיד”

30 בהצלחה בבחירה!


Download ppt "המחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך האוניברסיטה העברית בירושלים"

Presentasi serupa


Iklan oleh Google