Presentasi sedang didownload. Silahkan tunggu

Presentasi sedang didownload. Silahkan tunggu

Oleh: M. Adib Misbachul Islam

Presentasi serupa


Presentasi berjudul: "Oleh: M. Adib Misbachul Islam"— Transcript presentasi:

1 Oleh: M. Adib Misbachul Islam
TAREKAT DAN PERLAWANAN TERHADAP KOLONIALISME: KASUS KH. AHMAD AR-RIFAI KALISALAK Oleh: M. Adib Misbachul Islam

2 TAREKAT DALAM KONSEPSI KIAI AHMAD AR-RIFAI
Pengertian: jalan benar menuju ridha Allah Praktik bertarekat: memenuhi kewajiban dan menjauhi larangan Allah Tarekat harus berlandaskan syariat; praktik tarekat tercakup dalam pelaksanaan syariat Hakikat: pandangan hati bahwa semua perbuatan adalah milik Allah

3 Maka ikilah kitab aran Tarekat
nazam tarajjumah ilmu manfaat akhirat (NT: 9) Saking Haji Ahmad ar-Rifa’i bin Muhammad nyataaken ibadat ing Allah i’timad (NT: 10) Andalani bener maring Allah karidané ilmu waridé syarak kang ginawé panggerané (NT: 11) Tanbihun tarekat bener maring Allah milahur iku netepi wajib saking haram mungkur (NT: 15)

4 Tanbihun wajib mukalaf netepana syariat yaiku ngelakoni wajib ngedohi maksiat (NT: 1211) Serta angawéruhi ing sekèhé syarat ibadat lan aja tinggal saking kelakohan tarekat (NT: 1212) Yaiku gawé ibadat maring Allah nejané yen wus netepi syariat tarekat lakuné (NT: 1213) Maka dadi hasil hakikat tinemuné yaiku amandèng ing sekèhé penggawéyane (NT: 1214) Saking Allah kuasané satemené kinaweruhan gawé ibadat zahir lan kebatinan (NT: 1215) Iku saking Allah anané kanugrahan pemandènge ati yakin tan kesamaran (NT: 1216)

5 Tarekat di kalangan Praktisi tarekat: al-Khamisykhanawi
Hubungan syariat, tarekat, dan hakikat: Syariat: tuntutan hukum Hakikat: pengetahuan spiritual sebagai hasil dari pelaksanaan syariat Tarekat: jalan yang mengantarkan kepada hasil yang sifatnya spiritual

6 Kriteria guru tarekat: Alim dan Adil
Geguru ing alim adil ngambil bener pitutur aja anut ing alim fasik nasar ngelantur (NT: 368) Haji fasik bodho ing ilmu syariat iku wajib geguru anut dihajat (NT: 4326) Ing alim adil meruhaken beneré tarekat ora anuté sebab takabur diiréni diangkat (NT: 4327) Wajib mukalaf ngupaya ing guru kang genah alim adil nuduhaken dalan maring Allah (NT: 967) Ikilah kalam ulama pahamé néh arah wa la budda lil-murid min syaikhin yursyiduhu (NT: 968)

7 Alim: orang yang memiliki pengetahuan agama
Adil: proporsional dalam memetustkan suatu perkara Adil: tidak melakukan perbuatan dosa besar atau melanggengkan dosa kecil

8 TAREKAT DAN PERLAWANAN TERHADAP KOLONIALISME
Menjauhi Priayi Maléh tarekat kang bener maring Allah yaiku nindaaken akon becik ing ala nyegah (NT: 3495) Sakuasané préntah ridané Allah kang diarah ngedohi saking periyayi kang padha fitnah (NT: 3496)

9 Perilaku Priayi: menyimpang dari syariat, zalim
Ora mikir gedhéne dosa periyayi parek kufur donya laknat kang disengaja asih milahur (NT: 658) Galib periyayi zalim takabur pinanggih ngandelaken menang ning donyané singgih (NT: 2470) Kaya taqsiré satengah alim fasik milahur dadi kadi hina ngawula séba ngelangsur (NT:2980) Maring periyayi zalim ing syariat ngelebur patut ora weruh sarirané munafik kufur (NT: 2981) Iku pertèla haram nejaha milahur maring melaku gawé séba ngelangsur (NT: 3085) Maring periyayi zalim dosané gedhé takabur (NT: 3086) agamané Allah diina donya ginawé luhur Kendhurèné periyayi galib dadi pengerutan akèh alim lan haji katut maksiatan (NT: 2798) Saking haram majlis ora siningkiran akèh alim ora nutur ing ala pengapusan (NT: 2799)

10 Status priayi: sebagai birokrat yang diangkat oleh pemerintah kolonial
Status penghulu: sebagai birokrat yang diangkat oleh pemerintah kolonial

11 Perilaku penghulu: Kaya taqsiré satengah alim fasik milahur
Wong loba donya iku sebab belilu ora weruh ing awaké kena penglulu (NT: 161) Tingal peteng padhang rahina rasa dalu ikulah lakuné alim fasik dadi pengulu (NT: 162) Pancené alim fasik meksih belilu ora éling ngegoné fitnah kena penglulu (NT: 609) Pengrasané mulya wong dadi pengulu dosané gedhé maring maksiat mèlu (NT: 610) Dadi pengulu nyengaja gedhé duraka sebab lakuné beneré syarak tan bisa ngrèka (NT: 3014) Balik loba arta donya haram cilaka iku pengulu fasik arep melebu ning neraka (NT: 3015) Kadi fasik ilmuné ginawé tinulung maring maksiaté wong dadi tumenggung (NT: 2704) Nyengaja berayan dosa luwih agung nikmaté donya maring maksiat junjung (NT: 2705) Kaya taqsiré satengah alim fasik milahur dadi kadi hina ngawula séba ngelangsur (NT: 2980) Maring periyayi zalim ing syariat ngelebur patut ora weruh sarirané munafik kufur (NT: 2981) Ora weruh ing fitnahé wong dadi tumenggung dosa gedhé takabur angina ing agama agung (NT: 2982) Iku kadi fasik dosa gedhé nanggung tumibaha kufur patut tan itung (NT: 2983) Lakuné kadi fasik anut maksiatan kumawula maring periyayi zalim takaburan (NT: 3141) Ora anut ing syariat sabener hukuman anané ilmu syarak ginawé kedunyan (NT: 3)

12 Menolak Keabsahan Penghulu
Galib alim amréh ing raja negara ngangkat dadi khalifah rasulullah dihajat (NT: 4310) Iku rusak adilé gedhé maksiat sebab nuli anut ing haramé adat (NT: 4311 Kaya lakuné kadi fasik nazaré lebur iku dudu khalifah sabeneré tinutur (NT: 4312) Kumawula maring wong ala séba ngelangsur manfaaté ilmu lan amal saya lebur (NT: 4313)

13 Perilaku Penguasa Jawa
Ningali ing tanah Jawi rajané kufur iku atiné saya bingung ngelantur (NT: 1411) Temahané maring wong ala ngelangsur saking ilmu manfaat akhirat mungkur (NT: 141 Alim fasik ningali ing tanah Jawi negeriné diratuni wong zalim gedhé durakané (NT: 1143) Iku alim fasik bingung tingal atiné ora paham ing beneré syarak pepanggerané (NT: 1144) Munasabah raja zalim lakuné kaya macan ngambil artané wong cilik tan kabeneran (NT: 2996) Ora anut ing Allah pituturé Quran sebab raja zalim bodho ning kebatinan (NT: 2997)

14 Kiai/ulama tidak memerlukan pengangkatan dari pemerintah kolonial
Tanbihun ora dadi syarat sahhé taat arep ana raja negara kang tinemu ngangkat (NT: 4302) Ing alim adil dadi khalifah dihajat balik luwih becik pineja dhewé dihimmat (NT: 4303) Meréntah ing manusa sakadar kuasané anut ing syariat beneré pepanggerané (NT: 4304) Ing endi kang tinemu gampang pamerdiné tumiba wajib tuwin sunnat lakuné (NT: 4305) Ing dalem sawiji negara tuwin ing liyan ora nerjang ingkang ora kuasa kinaweruhan (NT: 4306) Wong bodho kang anut ing kulmaé utusan iku ngegoni sahabaté kulmaé panutan (NT: 4307)

15 KESIMPULAN Tarekat Kiai Ahmad ar-Rifai:
Sikap moral dalam menjalani kehidupan untuk meraih rida Tuhan yang bertumpu pada aspek penguatan akhlak. Penguatan akhlak yang diajarkan Kiai Ahmad ar- Rifai itu tidak terbatas dalam konteks hubungan manusia dengan Tuhan, namun juga dalam konteks hubungan sosial, termasuk di dalamnya hubungan manusia dengan kekuasaan. Sikap menjaga jarak dengan kekuasaan, bahkan sikap perlawanan terhadap kekuasaan yang zalim, merupakan bagian yang tidak terpisahkan dari perilaku tarekat yang benar.


Download ppt "Oleh: M. Adib Misbachul Islam"

Presentasi serupa


Iklan oleh Google