ASAL-USUL SARTA NILAI-NILAI DINA RUMPAKA TEMBANG CIANJURAN Ku: Mardian Tunggal Sena Hidayat NPM. 8820111027.

Slides:



Advertisements
Presentasi serupa
TEATER RAKYAT INDONESIA
Advertisements

FELICIA 8.5 – 09 NI PUTU RADEYASHINTA
APRESEASI SENI BUDAYA.
ESTETIKA-2 Oleh: Dr. Sutiyono.
Created by : Dewi Mulyasari F, S.Pd NIP
MUSIK DAERAH SETEMPAT.
A GAMA I SLAM DISUSUN OLEH: MISNANI. S.Ag. M.Pd. I.
Musik Nusantara DKI Jakarta.
Seni musik SMA Kelas XI Semester 1. Jurusan : IPA/IPS
Alat musik tradisional sunda
By : Anggraeni Sari (8.3/04) Benedicta Alvina K (8.3/06)
Mata Pelajaran Seni Budaya
Wayang Golek Kebudayaan Asli Indonesia
Seni Budaya Musik Nusantara Jawa Tengah
KEBUDAYAAN BATAK DAN SUNDA
KECAP SEREPAN (Sumber: INDONESIA JAWA ARAB WALANDA SANSAKERTA KAWI
Tirana Girl Ika Dian S With Love Fitri Purbani Hamidah
RIWAYAT HIRUP.
CARITA WAYANG STANDAR KOMPETENSI KOMPETENSI DASAR TUJUAN PEMBELAJARAN
PENGERTIAN SENI MUSIK DAN UNSUR-UNSURNYA
FILIPI 4: 8 JADI AKHIRNYA, SAUDARA-SAUDARA, SEMUA YANG BENAR, SEMUA YANG MULIA, SEMUA YANG ADIL, SEMUA YANG SUCI , SEMUA YANG MANIS,
PEMBUATAN Lutvi Hanafiah Hakim for further detail, please visit
Seni Klasik di Peradaban Modern
Seni Musik Daerah Jawa Barat.
APESIASI KARYA SENI TARI
Pengantar Apresiasi Seni
Nama Kelompok : 1. IRPAN PANDALA 2. YOGI ZULIANDI 3. MOHAMMAD FARLI 4. DWI SANJAYA 5. RIZAL GUNAWAN 6. MUHAROM HARYANTO 7. ICHSAN MAUALANA.
Biografi asalna ti basa Yunani, nyaéta bios anu hartosna hirup, jeung graphien anu hartosna tulis. Kalayan kecap séjén biografi mangrupa tulisan ngeunaan.
Musik Krumpyung Seperti sudah garis nasib, yang namanya seni musik tradisional cenderung makin menipis peminatnya. Musik krumpyung yang mengandalkan instrumen.
MANUSIA KEBUDAYAAN.
Introducing music genre
OSIMADA (OSIS MAN 2 WATES)
PENGERTIAN KURIKULUM Kurikulum adalah seperangkat rencana dan pengaturan mengenai tujuan, isi, dan bahan pelajaran serta cara yang digunakan sebagai pedoman.
ILMU BUDAYA DASAR Yanti Trianita S.I.Kom.
BUDAYA DAN MASYARAKAT.
Kelompok 1 Siti Salamah ( )
SENI RUPA PAMERAN SENI RUPA.
APRESEASI SENI BUDAYA.
Musik Dambus Khas Bangka
TUGAS TEKKOM “SENI TARI SALAH SATU BAGIAN DARI KEBUDAYAAN INDONESIA”
NOVALINDA SURYA ANIS, Kualitas Materi Buku Teks Bahasa Jawa SMP Kelas IX Basaku Basamu Basa Jawa Terbitan Pusakamas.
MODUL PEMBELAJARAN SEJARAH KELAS XI IPS
Melagukan Vokal Tembang 3
SBK (seni budaya dan keterampilan) SENI MUSIK KELAS IV SRI NURITA.
5.Strategi Budaya Islam: Mempertimbangkan tradisi dan modernisasi
Kelas XII Semester 1 Guru Mapel: Deni Widi Arianto, S.Pd
Menganalisis nilai-nilai kehidupan dalam karya sastra
Apresiasi dan analisa senirupa
Melagukan vokal gerong dalam reportoar gendhing bentuk ladrang
5.Strategi Budaya Islam: Mempertimbangkan tradisi dan modernisasi
HAKIKAT SASTRA dan STUDI SASTRA
Peradaban Awal Indonesia dan Dunia
DASAR KOMPETENSI KEJURUAN
LAMBAGA : ADAT ISTIADAT, TRADISI SARENG KEYAKINAN, KOSMOLOGI
5.Strategi Budaya Islam: Mempertimbangkan tradisi dan modernisasi
UNSUR SENI KE-4 RUPA.
Konsep Kebudayaan Dalam Islam
Sareundeuk saigel sabobot sapihanean
4.Rr Rizadian Mayangsari ( )
IDENTITAS NASIONAL Disusun oleh : TL.18.F3 Kelompok 2 1.LYAAYU NOVITA SARI ( ) 2.IRMA SURYANI ( ) 3.JOKO SETIAWAN ( ) 4.NURHASAN.
SOAL UAS BAHASA SUNDA SEMESTER GANJIL KELAS XII TAHUN AJARAN
WARNA KECAP VIDEO Warna Kecap Kecap Lulugu Barang Pagawean Sipat
Kurikulum 2013 Bahasa Jawa Kelas X SMA.
KECAP PANUNJUK.
ngasor (litotés) rautan (eufimisme) rarahulan (hiperbol)
KARONCE DENING: SAMROHTUN FAOZA
PENGERTIAN SENI MUSIK DAN UNSUR-UNSURNYA KOMPETENSI Mahasiswa mampu menjelaskan definisi seni musik, dan menyebutkan serta menjelaskan unsur-unsur seni.
PENGERTIAN SENI MUSIK DAN UNSUR-UNSURNYA KOMPETENSI Siswa mampu menjelaskan definisi seni musik, dan menyebutkan serta menjelaskan unsur-unsur seni musik.
KREASI KARYA SENI RUPA.
Transcript presentasi:

ASAL-USUL SARTA NILAI-NILAI DINA RUMPAKA TEMBANG CIANJURAN Ku: Mardian Tunggal Sena Hidayat NPM

ASAL-USUL TEMBANG CIANJURAN Kasenian tembang Cianjuran teh atos aya saprak jaman kolonialisme anu dongkap ka Nusantara. Dina tempat kalahiranna Cianjur, saleresna wasta kasenian ieu teh mamaos. Mamaos kabentuk dina mangsa pamarentahan bupati Cianjur RAA. Kusumaningrat (1834—1864). Bahan mamaos asalna ti sagala rupa seni soanten sunda, sepertos pantun, beluk (mamaca), degung, sarta lagu macapat Jawa, nyaeta pupuh. Dina mangsa mimiti panyiptaan na, Cianjuran mangrupa revitalisasi tina seni pantun. Dina mangsa pamarentahan bupati RAA. Prawiradiredja II (1864—1910) kasenian mamaos mimiti nyebar ka wewengkon sanes. Rd. Etje Madjid Natawiredja (1853— 1928) nyaeta di antawis inohong mamaos anu merankeun dina sumebarna ieu.

PAMAEN SARTA BUSANA TEMBANG CIANJURAN Pamaen kasenian anu disebut minangka tembang Cianjuran diwangun ku: 1.Saurang pamaen kacapi indung. 2.Hiji atawa dua jalmi pamaen kacapi rincik. 3.Surang pamaen suling. 4.Penembang.

Busana anu dikeunakeun ku pamaen pamegetna nyaeta: 1.Acuk taqwa 2.Sinjang (dodot) 3.Benggol minangka aksesorisna Sedengkeun baju anu dikeunakeun ku para pamaen wanoja na nyaeta: 1.Kabaya 2.Sinjang 3.Karembong

PARABOT MUSIK TEMBANG CIANJURAN Parabot musik anu dipake dina tembang cianjuran nyaeta: 1.Kacapi 2.Suling 3.Rebab

PINTONAN TEMBANG CIANJURAN Saleresna istilah mamaos ngan nembongkeun dina lagu- lagu anu miboga pola pupuh (tembang), margi istilah mamaos mangrupa panghalusan tina sanggem mamaca, nyaeta seni maca buku carita wawacan ku cara dinyanyikeun. Buku wawacan anu ngagunakeun aturan pupuh ieu aya anu dilagukeun kalawan teknik lagu rancag sarta teknik beluk. Lagu-lagu mamaos miboga laras pelog (degung), sorog (nyorog; madenda), salendro, sarta mandalungan.

FUNGSI SARTA NILAI DINA TEMBANG CIANJURAN Dina awalna kasenian tembang Cianjuran miboga fungsi minangka musik hiburan pakakas silaturahmi di antawis kaum menak. Nanging tembang Cianjuran ayeuna di sinjang sepertos keneh fungsi asal mulana, oge atos barobah kaayaan seni hiburan anu miboga sipat profit ku para seniman na sepertos kasenian. Tembang Cianjuran ieu ayeuna sering dianggo dina hiburan hajatan perkawinan, khitanan, sarta sagala rupa kaperluan hiburan atawa acara adat. Nilai anu kaeusi di jerona henteu ngan saukur estetika semata, nanging oge kerjasama sarta kreativitas. Nilai kerjasama tercermin dina hiji pementasan.

NILAI-NILAI DINA RUMPAKA TEMBANG CIANJURAN Dina rumpaka tembang Cianjuran eusina nilai-nilai sepertos papatah sarta du’a. Papatah sarta du’a ieu ditingali tina sudut komunikasi miboga kamiripan nyaeta ayana tujuan pangungkapan anu ditepikeun dina pirsawan. Rumpaka digubah ku saurang panggubah, salajengna dilagukeun ku sajumlah penembang/juru mamaos/juru tembang. Ditingali tina sagi historis, unsur papatah sarta du’a anu aya dina wilayah religius miboga kalungguhan peryogi dina rumpaka tembang cianjuran. Sateuacan warsih genep-puluhan tembang cianjuran ngusung ngeunaan perkawis kateladanan. Buktos-buktos eta tersirat deui dina hiji pupuh nyaeta sinom liwung anu ditarima ku R. Bakang Abubakar ti guru na dina warsih 1949 minangka katut:

PUPUH SINOM LIWUNG Sinom pamekaring rasa Rasa suci kang diwincik Racikan ungkara basa Basa pamekaring budi Budi daya nastiti Nutur galuring luluhur Babaran kaelingan Digending dirakit dangding Komaraning daya sastra kasundaan Sinom pemekar rasa Anu dibahas rasa suci Jalinan basa Basa pemekar budi Budi anu tangguh margi kehati-hatian Ngiring tapak karuhun Ngeunaan kaimanan Dijadikeun lagu digubah dangding Kawibawaan ti kakiatan sastra kasundaan

Rumpaka tadi mangrupa salah sahiji conto tina tembang cianjuran anu sok miboga intisari kebajikan, papatah, du’a, sarta ngajak jalmi kanggo ngahontal kemuliaan. Atos tiasa dipastikeun yen tembang Cianjuran ngarah pisan sarta ngajarkeun jalmi minangka mahkluk anu miboga moral. Ngabingbing ka kaalusan, silih ngadu’akeun sasama, ngajagi kalestarian alam, sarta pamohonan ka Sang Panyipta.

Kacindekan Tembang Cianjuran atos aya saprak mangsa pamarentahan dina jaman pangjajahan. Kasenian ieu teh karya orsinil ti balarea Indonesia hususna masarakat Sunda. Tembang Cianjuran mangrupa karya seni anu patula-patali reukeut kalawan pakem karawitan sunda. Rumpaka atawa teks lagu dina tembang Cianjuran eusina papatah, do’a, sarta saniskanten hiji hal anu ngajak jalmi dina hirup di dunya sok aya di jalan anu lempeng nyaeta jalan anu di ridhai pangeran sang panyipta. Nanging sawawa ieu tembang Cianjuran anu tipayun fenomenal pisan dikalangan bangsawan atos mimiti tergerus ku arus globalisasi sarta generasi anom anu beuki kirang hoyong sarta paduli kanggo ngamumule sarta ngalestarikeun salah sahiji kakayaan bangsa Indonesia ieu.

WASSALAMU’ALAIKUM WR.WB. SALAM BUDAYA SUNDA