Latihan 5.1 Soalan aneka pilihan.

Slides:



Advertisements
Presentasi serupa
TEKNOLOGI PERANGKAT LUNAK KOMPUTER
Advertisements

PENGEMBANGAN PERANGKAT LUNAK DAN BAHASA-BAHASA PEMROGRAMAN
BAHASA GENERASI KEEMPAT Dikenal dengan bahasa berorientasi-masalah atau 4GLs, merupakan bahasa non-prosedural Programmer atau pengguna dapat membuat.
Perangkat Lunak Software. Perangkat Lunak merupakan sekumpulan aturan yang digunakan untuk menjalankan perangkat keras terdiri dari kumpulan istruksi.
BARISAN DAN DERET Yeni Puspita, SE., ME.
BAHASA PEMROGRAMAN PROLOG
DEFINISI KOMPUTER COMPUTARE TO COMPUTE menghitung KOMPUTER adalah :
PENGATURCARAAN C++ Penyelesaian Masalah
Dasar Pemrograman Dan Bahasa Pemrograman
BAB 4 PANGKALAN DATA.
Dasar Pemrograman Dan Bahasa Pemrograman
Interaksi.
E4161 : SISTEM KOMPUTER & APLIKASI
SISTEM PENGENDALIAN UNIX
MOHD NOR BIN AHMAT No KOMP11
KAEDAH DAN TEKNIK PENGAJARAN KEMAHIRAN MENDENGAR DAN BERTUTUR.
Apa itu komputer? Suatu peranti atau peralatan yang boleh melakukan pengiraan dan operasi logikal dengan kelajuan yang jauh lebih tinggi daripada manusia.
BTI3283/BIT3083 SISTEM MAKLUMAT PENGURUSAN
TEORI-TEORI PEMBELAJARAN
PENGENALAN KEPADA SISTEM MULTIMEDIA (WXET 3142)
E4161 SISTEM KOMPUTER & APLIKASI
E4161 SISTEM KOMPUTER & APLIKASI
Kaedah Berangka Berkait rapat dengan pengiraan penyelesaian berangka bagi masalah-masalah yang boleh dinyatakan dalam bentuk matematik. Masalah dalam pelbagai.
E4161 : SISTEM KOMPUTER & APLIKASI
PEMBAKUAN ISTILAH Sumber Istilah Tatacara Pembentukan Istilah BM
VISUAL BASIC 6.0.
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
Unit 4 : Perisian Kursus Bahasa Melayu
PENGENALAN KEPADA KOMPUTER
3. Reka Bentuk Kurikulum Konsep Reka Bentuk Kurikulum
Unit-unit Bahasa dalam Analisis Tatabahasa
Unit 4 MUHAMMAD HAZRUL ASHWAD BIN MD YUSOFF 14DET08F1042
EDU 3105 TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
Perisian Kursus: Pengenalan
Merujuk kepada komponen mesin, jujukan arahan dan sebagainya
UNIT 4: PEMPROSESAN PERKATAAN
Pengalamatan Suruhan – 2 bhg Suruhan perlukan
SARJANA TEKNOLOGI MAKLUMAT FAKULTI TEKNOLOGI DAN SAINS MAKLUMAT
Bab 5 Sistem Tetingkap.
UNIT 5: PEMPROSESAN ANGKA DAN NOMBOR
Bahagian – Bahagian PLC
Pengenalan PLC Konsep PLC.
TEORI PEMBELAJARAN SOSIAL JOHN KRUMBOLTZ
UNIT 3: KOMUNIKASI MELALUI KOMPUTER
Unit 1 Memahami Pengaturcaraan
DEFINISI, FUNGSI DAN BINAAN
UNIT 10: INTERAKTIVITI DALAM KOMUNIKASI
Bab 5 Sistem Tetingkap.
ALGORITHM & DATA STRUCTURE BY : SUZILA YUSOF
KEMAHIRAN BERFIKIR ARAS TINGGI DALAM PdP
BAB 3 SKALA PENGUKURAN.
KEMAHIRAN PROSES SAINS
Pengalamatan Suruhan – 2 bhg Suruhan perlukan
BAB 4 REKABENTUK SISTEM Objektif:
PENAKSIRAN PEMBELAJARAN
UNIT 2: PENGENALAN KOMPUTER DAN SISTEM OPERASI KOMPUTER
PANDUAN PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN MURID
TAJUK : PENYELIAAN DAN BIMBINGAN MOTIVASI
Pengalamatan Suruhan – 2 bhg Suruhan perlukan
Kaedah Penyelidikan BM
Disediakan, Siti Norul Huda Sheikh Abdullah
Kaedah Penyelidikan BM
MAJLIS PEPERIKSAAN MALAYSIA
Unit 4 : Perisian Kursus Bahasa Melayu
Unit 3 : Internet dan Hubungannya dengan Bahasa
BBM 5402 Kuliah 6 Rumusan Prof.Madya Dr. Zaitul Azma bt Zainon Hamzah
BAB 2 DAYA DAN GERAKAN 2.1 Gerakan Linear
DEFINISI KOMPUTER COMPUTARE TO COMPUTE menghitung KOMPUTER adalah :
Bab 5 Sistem Tetingkap.
PENGENALAN KEPADA VISUAL BASIC
Transcript presentasi:

Latihan 5.1 Soalan aneka pilihan

Satu kumpulan perkataan, simbol dan kod yang membenarkan manusia berkomunikasi dengan komputer. Penyataan tersebut merujuk kepada________. A. Sistem komputer B. Sistem operasi C. Sistem aplikasi D. Bahasa pengaturcaraan

2. Bahasa pengaturcaraan generasi ke lima atau bahasa pengaturcaraan visual juga dikenali sebagai_______. A. Bahasa kod B. Bahasa semulajadi C. Bahasa istimewa D. Bahasa pengetahuan

3. Bahasa mesin ialah ________. A. Bahasa natural B. Bahasa Pengaturcaraan tahap rendah C. Bahasa Pengaturcaraan tahap tinggi D. Bahasa Pengaturcaraan tahap paling tinggi

4. Terdapat dua jenis pendekatan dalam pengaturcaraan iaitu: I. Objek II. Reka bentuk III.Struktur !V. Berorientasikan objek A. I dan II B. I dan III C. II dan III D. III dan IV

5. Berdasarkan kenyataan berikut, yang manakah tidak benar mengenai bahasa pengaturcaraan. A. Membolehkan pengaturcara membina program B. Membolehkan pengaturcara menghasilkan arahan komputer C. Bagi membina program yang boleh memberi arahan kepada komputer D. Bagi membina program supaya dapat mebantu manusia berinteraksi dengan komputer

6. Yang manakah antara berikut menerangkan struktur kawalan jujukan. I. Melaksanakan proses membuat keputusan dalam aturcara II. Melaksanakan kenyataan berlainan untuk syarat berbeza III. Melaksanakan arahan baris demi baris tanpa mengira syarat IV. Melaksanakan kenyataan satu demi satu dalam urutan linear atau berturutan A. I dan II B. I dan III C. II dan III D. III dan IV