ngasor (litotés) rautan (eufimisme) rarahulan (hiperbol)

Slides:



Advertisements
Presentasi serupa
Ots/pamu/eu. KUNCI PARADOK JURNALISTIK “Kalau pembaca tidak bisa mengerti apa yang Anda tulis, lalu buat apa menulis? Kalau pembaca tidak bisa memahami.
Advertisements

Aksara Sunda Dr. Ruhaliah, M.Hum..
Pertemuan ke-1 Hukum Pemenggalan Kata
Pemimpin Setiap diri kamu sekalian adalah pemimpin; dan setiap pemimpin akan ditanya tentang kepemimpinannya (Al Hadits)
Ungkap Masa Ungkapan Majas Peribahasa.
PKJ 013 : “ KITA MASUK RUMAHNYA ” Syair dan Lagu:
NKB 007 : “ NYANYIKANLAH NYANYIAN BARU ” Syair: T. Lubis (1988)
“ AGUNGLAH KASIH ALLAHKU ”
OTHERS “ TUHAN ADALAH GEMBALAKU ” Syair dan Lagu:
Anekdot dalam Puisi.
BUKU MAZMUR “ MAZMUR 93 ” Syair dan Musik: Pdt. Arliyanus Larosa
Oleh : SURYO ADI RAKHMAWAN (XII IPA 3 / 27)
KEBUDAYAAN BATAK DAN SUNDA
KECAP SEREPAN (Sumber: INDONESIA JAWA ARAB WALANDA SANSAKERTA KAWI
Tirana Girl Ika Dian S With Love Fitri Purbani Hamidah
RIWAYAT HIRUP.
CARITA WAYANG STANDAR KOMPETENSI KOMPETENSI DASAR TUJUAN PEMBELAJARAN
Berdasarkan Yohanes 13:34-35
PKJ 277 : “ SEKALIPUN DIRIKU DAPAT BERKATA-KATA ”
Bahan Ajar SMAN 3 Bahan Ajar SMAN 3 Kelas : X Semester : 1 Kelas : X Semester : 1.
KJ 363 : “ BAGI YESUS KUSERAHKAN ” Syair: Mary D. James (1889)
NKB 126 : “ TUHAN MEMANGGILMU ” Syair: S. C. Kirk Terjemahan:
“ HIDUP KITA YANG BENAR ”
NKB 200 : “ DI JALAN HIDUP YANG LEBAR, SEMPIT ” Syair : Ira B. Wilson (1909) Terjemahan: E. L. Pohan ( ) Lagu: George S. Schuler ( )
ENGGAR DHIAN PRATAMANTI, PENGARUH BAHAN BACAAN TERHADAP GAYA PENULISAN PUISI PADA REMAJA KELAS XI BAHASA SMA N 1 SUKOREJO.
KJ 426 : “ KITA HARUS MEMBAWA BERITA ” Syair dan Lagu: Ernest Nichol (1896) Terjemahan: E. L. Pohan Shn. (1970)
PENYUSUNAN ANGGARAN BIAYA
J. Uktolseja, dengan penyesuaian oleh Tim Nyanyian GKI (1989)
Arnoldus Isaak Apituley (1999)
KJ 382 : “ YA YESUS TERKASIH ” Syair: William R. Featherstone (1846) Terjemahan: Yamuger (1982) Lagu: Adoniram J. Gordon (1894)
KJ 287b : “ SEKARANG B’RI SYUKUR ” Syair: Martin Rinckart (1636)
KJ 287a : “ SEKARANG B’RI SYUKUR ” Syair: Martin Rinckart (1636) Terjemahan: Yamuger (1977) Berdasarkan Amsal Yesus Sirakh 50 : Lagu: Johann.
KJ 153 : “ DENGARLAH KATA YESUS ” Syair dan Lagu: Hen Sonora (+/- 1978) Berdasarkan Yohanes 4:14; 6:35.
ASAL-USUL SARTA NILAI-NILAI DINA RUMPAKA TEMBANG CIANJURAN Ku: Mardian Tunggal Sena Hidayat NPM
KU BANGGA.
Biografi asalna ti basa Yunani, nyaéta bios anu hartosna hirup, jeung graphien anu hartosna tulis. Kalayan kecap séjén biografi mangrupa tulisan ngeunaan.
Majas / Gaya Bahasa Next.
KJ 332 : “ KEKUATAN SERTA PENGHIBURAN ” Syair:
UMAN SUHERMAN AS., Guru Besar Bimbingan dan Konseling
PEMANASAN GLOBAL.
KJ 010 : “ PUJILAH TUHAN, SANG RAJA ” Syair:
SEMANTIK.
PENGERTIAN TAUHID Tauhid adalah meyakinkan (mengitikadkan bahwa Allah adalah satu, tidak ada syarikat bagi-Nya).
Melagukan Vokal Tembang 3
MAJAS.
Melagukan vokal gerong dalam reportoar gendhing bentuk ladrang
KK 34 VOKAL TEMBANG 4 Melagukan vokal gerong dalam reportoar gendhing bentuk Ketuk 2 Kerep minggah 4.
MAJAS Gaya Bahasa.
Melagukan vokal gerong dalam reportoar Gendhing bentuk ketawang
LAMBAGA : ADAT ISTIADAT, TRADISI SARENG KEYAKINAN, KOSMOLOGI
Melagukan Vokal Sindhen 1
Majas adalah pemanfaatan kekayaan bahasa, pemakaian ragam tertentu untuk memperoleh efek-efek tertentu yang membuat sebuah karya sastra semakin hidup,
Sareundeuk saigel sabobot sapihanean
Kriptografi Jawa Cipher Transposisi.
Diksi dan Gaya Bahasa Oleh : Rahmat Hidayatullah Khairul Anwar.
Majas Pertautan Delia Lestari.
 Kedudukan sunnah (hadis) dalam Islam sebagai sumber hukum. Para ulama juga telah berkonsensus bahwa dasar hukum Islam adalah Al- Quran dan sunnah (hadis).
BAHASA JAWA bsjw KELAS X SEMESTER II. MAJAS ( GAYA BASA ) Majas tegese cara-carane manungsa migunakake basa, amrih gampang ditampa, endah, lan kepenak.
SOAL UAS BAHASA SUNDA SEMESTER GANJIL KELAS XII TAHUN AJARAN
Sukukata kvkvk Minta anak-anak bunyikan suku kata
WARNA KECAP VIDEO Warna Kecap Kecap Lulugu Barang Pagawean Sipat
KECAP PANUNJUK.
Kuliah 3-4 KAJIAN BAHASA DARI SUDUT STILISTIK
AKSARA SUNDA Ak;sr sun;d.
KECAP PANUNJUK.
“Ujian Nasional dalam Perspektii Kemajuan Pendidikan Nasional”
Tekading manah ka - wu - la tansah ndherek mring Gusti,
45. ANÈNG NGARSANÉ GUSTI #1 do=D 4/4 GEREJA KRISTEN JAWA AMBARRUKMA
CERPEN. KOMPETENSI DASAR 1.2 Mensyukuri anugerah Tuhan akan keberadaan bahasa Indonesia dan menggunakannya sebagai sarana komunikasi dalam memahami, menerapkan,
Mugi Gusti nga asih ku Qur’an. Jantenkeun quran kanggo abdi hidayah sareng rohmat. Mugi Gusti Ngelingkeun diri abdi keur hilap wurukan dina abdi keur.
Transcript presentasi:

ngasor (litotés) rautan (eufimisme) rarahulan (hiperbol) GAYA BASA mijalma (personifikasi) ngupamakeun (similé) lalandian (métafora) rautan (eufimisme) ngasor (litotés) rarahulan (hiperbol) kadalon (pleonasme) silib-sindir (alégori) mindoan (repetisi) Ocon (metanimia) Raguman (sinekdok)

ngupamakeun (similé) nya éta ungkara basa anu ngabandingkeun atawa ngumpamakeun barang nu geus disebut saméméhna jeung barang deui. Biasana ngagunakeun kecap kawas, siga, cara, saperti, lir, ibarat. Conto: Ronaldo lumpatna tarik pisan kawas peucang Ari manéh gawé téh ngan saré waé kawas si Kabayan Usep mah siga bapana, awakna jangkung badag

lalandian (métafora) nya éta ungakara basa anu mapandékeun barag kana barang deui nu mibanda sipat nu sarua. Contona: musim ayeuna Persib “maung bandung” palatihan urang prancis rhoma irama “Si raja dangdut” boda nak nu sarua penyanyi

mijalma (personifikasi) nya éta ungakara basa anu mapandékeun barang paéh kana barang hiup. Contona: bulan milu nyaksian pasini urang duaan tangkal kalapa gugupay ka para pamayang nu keur ngambah sagara

rautan (eufimisme) nya éta ungkara basa nau dipaké pikeun ngaganti kecap séjénna nu patali jeung sopan santun atawa kapercayaan. Contona: tuang putra téh kirang pisan dina matematikana ulah ngautan thing bisi aya urang leuweung

ngasor (litotés) nya éta ungkara basa anu ngagunakeun kecap nu lalawanan hartina jeug nu dimaksud pikeun tujuan ngasor . contona: mangga atuh dituang, naming kieu di dieu mh réncangna gé saaya-aya jang,yeuh kanggo ngagaleuh baso

rarahulan (hiperbol) nya éta ungkara basa anu ngaganti kecap ku kekecapan anu kaleuleuwihi atawa pamohalan. Contona: si gayus mh jalma beughar, duitna gé dikarungan étah awak, meni sagedé gajah

kadalon (pleonasme) nya éta ungkara basa anu ngagaunakeun kekecapan nu sabenerna mah teu perlu digunakeun deui sabab geus karagum dinakandungan harti kecap nu saméméhna. Contona: naék ka luhur geura jang kuring ngadéngé ku ceuli sorangan

silib-sindir (alégori) nya éta ungkara basa nu ngagunaken sababraha gaya basa sarta gumulung jadi hiji ngawangun ungkara anu maksudna dibalibirkeun. Contona: kembang anu mankak dina ati kiwari ligar maruragan, kumargi akang sulaya tina subaya ngarempak tetekon sinatria, mipit kembang di taman sari nu sanés.

mindoan (repetisi) nya éta ungkara basa nau diwangun ku cara ngucakeun kecap-kecap sarua sababaraha kali pikeun maksud leuwih ngantebkeun maksudna. Contona: ngajak uli néng mira mh matak ook duit. Ningali baji haradé haying meuli baju, nngali kantong hayang kantong, ningali …..

Ocon (metanimia) nya éta ungkara basa kekecapan anu geus ilahar sarta anu dipaké pikeun nuduhkeun idéntitas hiji barang. Contona: Jang,pangmeulkeun kapal api Kamari kuring nigali rhoma irama

Raguman (sinekdok) aya dua nya éta gaya bangsa raguma sagemblengna pikeun sabagian (totem properte) jeung gaya basa raguman sabagian pikeun sagemblengna (pars pro toto) contona: Indonesia juara piala dunia 2022 Di kampungna aya 50 suhunan

Gaya basa nyaéta rakitan basa (kalimah) anu dipaké sangkan bisa nimbulkeun pangaruh (éfék) anu leleb karasana ka nu maca atawa nu ngadéngékeun, ku jalan ngabandingkeun hiji barang jeung barang séjénna. Gaya basa, ceuk istilah séjén, mangrupa plastis- stilistik , nyaéta lamun dipaké nyarita atawa dilarapkeun dina kalimah, éstu matak jadi mamanis basa, écés témbrés beunang rasa basana.