Nama Anggota kelompok 1 Achmad Khamaluddin Aska Pratama (01) Istiqomatul Athiyyah (13) Mahartini Alvina Mawardi (15) Siti Khofifatul Khasanah (31)

Slides:



Advertisements
Presentasi serupa
TRADISI ADAT PERNIKAHAN DARI SUDUT PANDANG IMAN KRISTEN
Advertisements

BAB II. KAJIAN PUSTAKA MENCARI KATA KUNCI/VARIABEL PADA JUDUL
DAUR HIDUP MASYARAKAT JAWA
ISMIYA HADIYANA, Makna Filosofis Dalam Ritual Pengantin Jawa Di Rembang.
EMMY PUSPITASARI, Tokoh Utama dalam Cerkak Mancanegara Serenada Schubert Terjemahan Moechtar.
ANIS HARTUTI, Variasi Teknik Bertanya Guru Bahasa Jawa Dalam Pembelajaran Berbicara Di SMP Se-Kecamatan Wangon Kabupaten Banyumas.
SUCI ANGGARINI, Aspek Tokoh dan Penokohan dalam Kumpulan Cerkak Panggung Sandiwara Karya Daniel Tito dan Kesesuaiannya sebagai Bahan Ajar di.
WAHYU ARFINA WATI, Analisis Fungsi Pelaku dan Motif Cerita Dewi Sri.
RO' UFATUL KHABIB, Kohesi dan Koherensi Dalam Kumpulan Cerkak Panggung Sandiwara Karangan Daniel Tito.
WIDODO, Kajian Filologis Serat Patraping Ngelmu Pangukudan.
RINA SEPTIANA, Gaya Bahasa dalam Cerbung Cintrong Traju Papat Karya Suparto Brata.
ANIK TANTINING, Aspek Konjungsi dalam Cerita Bersambung (Cerbung) Baskara Muncar pada Majalah Panjebar Semangat.
ELY SUSILOWATI, Tokoh Perempuan dalam Novel Singkar Karya Siti Aminah.
MEDIA PEMBELAJARAN BAHASA JAWA SMP 5 KUDUS.
IKASARI INDAH HIBRIDANI, Tindak Tutur Ilokusi Dalam Wacana Kolom Pak Rikan Di Koran Mingguan Diva.
CERGAM BASA JAWA.
PUJI NAWANGSARI, Perempuan Jawa dalam Novel Maskumambang Karya Naniek Pamuji.
DIANA EKA JAYANTI, Parikan Dalam Gendhing Tayub Blora.
KUKUH ERNAWATI, Peningkatan Keterampilan Menulis Iklan melalui Teknik Pemodelan pada Siswa Kelas VII D SMP 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara.
RIZKA MUNTASHOFILLAIL, Pola Bunyi dan Tipografi Geguritan R. Bambang Nursinggih Dalam Antologi Geguritan Aja Kok Ijoli Warisanku.
YF. ADVITA GALIH PRISTIYAN, Kesulitan Belajar Siswa Kelas VII Mata Pelajaran Bahasa Jawa (Studi Kasus Di SMP N 2 Magelang)
SEPTIYAN ULIN NI'AM, Penokohan Dalam Novel Grombolan Gagak Seta Karya Any Asmara.
EKO WAHYU HIDAYAT, MAKNA SEMIOTIK BABAD DJALASUTRA.
NILA ERMA WIDYAWATI, Struktur Geguritan Wong Agung Gurit Punjul Rong Puluh Karya Budi Palopo.
SERAT JAWA.
KATWANG KALIKA SETO, Peningkatan Kemampuan Menuliskan Kembali Dongeng dengan Menggunakan Media Komik pada Siswa Kelas VII D SMP Negeri 4 Semarang.
HESTINA MEDIKASARI, Fakta Cerita Novel Remaja Bumerang Karya Ardini Pangastuti.
WIDIANA, Kelayakan Penyajian Materi Membaca Dalam Buku Teks Kulina Basa Jawa Jenjang SMP Terbitan Intan Pariwara.
ENI LESTARI, Kualitas Materi Kompetensi Membaca Dalam Buku Teks Remen Basa Jawi SD Kelas 3 Terbitan Erlangga Berdasarkan Standar Isi Mata Pelajaran.
WHAFIK MUHAMMAD RIFAI, Simbol dan Makna Novel Candhikala Kapuranta Karya Sugiarta Sriwibawa.
WIWIT UJI SHARASWATI, Struktur Cerita Novel Kembang saka Persi Karya Soebagijo I.N.
PARAMITA MUTAQIENAH, Cerita Rakyat Ki Ageng Giring di Desa Gumelem Kabupaten Banjarnegara.
UMIANA NUR ROFIQOH, Diksi Dalam Dongeng Wacan Bocah Glanggang Remaja Pada Majalah Jawa Panjebar Semangat Tahun 2008.
TTM - 4 MANGUN KAPITADOSAN DHIRI (PD).
EMA KURNIANINGRUM SUNI, Peningkatan Keterampilan Menulis Karangan Narasi Dengan Menggunakan Strategi ATM (Amati, Tiru, Modifikasi) Melalui Media.
RIZKI MAISAROH, Gaya Bahasa Dalam Cerbung Kenya Kebak Wewadi Karya Pakne Puri Di Majalah Panjebar Semangat.
SITI ZULAEKHAH, TRADISI KHAUL KH HASAN KAFRAWI DI DESA PANCUR KECAMATAN MAYONG KABUPATEN JEPARA.
LITA DWI ARIYANTI, Penerapan Langkah-langkah Perencanaan Kegiatan Remedial Bahasa Jawa di SMP Negeri 1 Gringsing Kabupaten Batang.
NGASIYATI, Gaya Bahasa dalam Novel Dom Sumurup ing Banyu Karya Suparto Brata.
UNGGAH – UNGGUH BASA.
AMIN JATI WALUYO, Pembelajaran Bahasa Jawa Ragam Krama Pada Masyarakat Samin Di Dukuh Tambak Desa Sumber Kecamatan Kradenan Kabupaten Blora.
CRITA PENGALAMAN Selasa, 13 Juli 2012 ? CRITA PENGALAMAN Selasa, 13 Juli 2012 ? Karemane Simbah Setu sore Dimas lan Damar ditelpun simbah putrine, Dimas.
UKURAN KAPING SEKAWAN UKURAN KEEMPAT MANUSIA TANPA CIRI
CRITA PENGALAMAN Selasa, 10 Agustus 2012 ? Nonton Pasar Malem Saben sasi Agustus ing lapangan desaku ana pasar malem. Aku seneng yen ana pasar malem amarga.
Konsultasi Publik Rancangan Peraturan Pemerintah tentang Manajemen PNS
OMAH JOGLO
TUGAS ISBD (Mengidentifikasi kebudayaan dalam aspek perkawinan, kehamilan, nifas, dan bayi baru lahir) Disusun oleh : 1. Quinta Husnaini Ahadia 2. Ihda.
PRONOMINA.
SINTAKSIS Bahasa Jawa Dosen : Harsono, S.S M.Hum
SINTAKSIS Bahasa Jawa Dosen : Harsono, S.S
Gereja Kristen Jawa Ambarrukma
UPACARA BATASMIAH.
Masmur 27 Kidung 7.
Standar Kompetensi Memahami berbagai wacana lisan sastra dan budaya jawa dari berbagai sumber.
MEDIA PEMBELAJARAN BAHASA JAWA
BAHASA JAWA bsjw KELAS X SEMESTER II. MAJAS ( GAYA BASA ) Majas tegese cara-carane manungsa migunakake basa, amrih gampang ditampa, endah, lan kepenak.
Minggu, 05 Agustus Minggu, 5 Agustus 2018 Kaladosan dening : Pdt. DR. Djoko Prasetyo A.W. M.Th.
Aran anggota kelompok. Mo.... Stagen sih sing kaya apa? keiyehh.. Tak wehi ngerti keiyehh.. Tak wehi ngerti.
CERKAK KOMPETENSI DASAR: 4.3 Memahami cerita pendek berbahasa Jawa.
TEKS LISAN NJALUK KAWIGATEN.
PARIKAN LAN CANGKRIMAN
PARAGRAF DHEDUKTIF LAN INDUKTIF
PARIKAN.
Kurikulum 2013 Bahasa Jawa Kelas X SMA.
PUPUH POCUNG.  Serat anggitanipun KGPAA Mangkunegara IV  Ngandut piwulang luhur babagan paugeraning urip sesrawungan lan manembah mring Gusti  Wujude.
PAWARTA Dening: Angger Prakuntama, S.Pd
REOG  Reog kuwi salah sawijining pagelaran seni kang asale saka Jawa Timur,Ponorogo.Jawa TimurPonorogo  Reog kalebu budaya khas daerah sing ana sesambungane.
Masmur 25 Kidung 6.
Nanggapi pawarta Bisa wujud pratelan lisan utawi tulisan
KARONCE DENING: SAMROHTUN FAOZA
Transcript presentasi:

Nama Anggota kelompok 1 Achmad Khamaluddin Aska Pratama (01) Istiqomatul Athiyyah (13) Mahartini Alvina Mawardi (15) Siti Khofifatul Khasanah (31)

Tradhisi Jawa Mitoni

BAB I PURWAKA

1.1 Lelandhesane Panliten Ing tradisi Jawa, mitoni awujud rangkaian upacara adat ingkang tekan sakmenika tasih dilakoni ing tradisi Jawa. Tembung mitoni saka tembung ‘am’ (ater ater am nuduhake tembung kata kerja) + ’7 ′ (pitu) ingkang ateges upacara sing dilakoni nalika itungan ke pithu. Upacara mitoni sawijining adat kebiasaan utawi sawijining upacara ingkang dilakoni ing sasi ke pithu nalika wonten saktunggalipun wadon ngandhut. Kanthi pangarep arep supados si jabang bayi wonten ing gua garbane ibu lan wadon ingkang ngandet tansah pinaringan keslametan. Mitoni kalebu adat istiadat ingkang dilestarikake ingkang turun temurun salah sawijining kepercadosan lami. Menawi adat istiadat sakmenika mboten dilakoake arep ndadosaken ecean lan jeneng ala kanggo keluarga.

Mitoni dilakokake ingkang dinten dianggep becik kangge upacara mitoni. Dinten ingkang becik kangge upacara mitoni inggih menika dinten Selasa (Senin siang ngantos dalu) utawi Setu (Jumat siang ngantos dalu) lan diadakake ing wektu siang utawi sore. Kangge papan panggonan upacara biasanipun dipilih ing kahanan kempal kaliyan keluarga utawi ruang ingkang amba kang cekap kangge ngadaake upacara.

1.2 Undherane panliten 1.Apa pengerten saka upacara adat jawa mitoni ? 2.Sapa bae paraga kang ana sajroning upacara adat jawa mitoni ? 3.Apa bae persiapan kangge ngelaksanakaken upacara adat jawa mitoni ? 4.Kepriye urut-urutanipun upacara adat jawa mitoni ?

1.3 Ancase panliten 1. Kangge Ngerteni napa niku mitoni. 2. Kangge Ngerteni paraga ingkang wonten ing sajrone mitoni. 3. Kangge Ngerteni ubarampe ing mitoni. 4. Kangge Ngerteni urutaning acara mitoni.

BAB II ANDHARAN

2.1 Pangerten saka tradhisi mitoni/ tingkeban Mitoni niku asalé saking tembung pitu (7). Upacara adat niki dilaksankake wayah calon ibu ngandhut 7 sasi. Ancasé kangge keslametan calon bayi lan ibuné utawi kangge sing sipaté tolak bala. Ing dhaérah mriki, upacara iki uga diarani tingkeban. Amargi Jabang bayi umur 7 sasi iku wis nduwe raga sing sampurna. Dadi miturut pangertene wong Jawa, ngandhut umur 7 sasi iki proses pangriptane manungsa iku wis nyata lan sampurna. 2.2 Paraga sajrone tradhisi mitoni 1. Bapakipun si jabang bayi 2. Biyungipun si jabang bayi 3. juru upacara adat jawa mitoni

2.3 persiapan sajrone tradhisi mitoni Persiapane ingih menika : 1.Sekul janganan 2.Bubur abrit 3.Bubur baro-baro 4.Bubur procot 5.Jajan pasar lan sriyatan kang ginawe saka wijen, 6.Kacang kedelai seng digangsa kalih gendhis 7.Cengkaruk timbal 8.Penyon ( glepung beras kang diwenehi taya, lan ditambahi warna ) 9.Pring sadhapur lan tumpeng robyong kang arupa tumpeng dicemplungake ing cething, 10.Diwenehi iwak daging lan endhog Godhog, gereh,lan krupuk. 11.Rujak 12.Ampyang

Panganan mentah inggih menika : 1.Lombok, 2.Terong, 3.Kala pendem (mboten,kacang tanah,menyok,tales) 4.Kala gumantung (kates) 5.Kala marambat (telo) 6.Janganan lan jinis kembang-kembangan. Tumpeng janganan iku digawe cacah pitu lan ditambahi apem conthong.

2.4 Urutaing acara tradhisi Mitoni Utawi Tingkeban 1.Siraman utawa adus kanggo simbol upacara minangka ngresiki awak, raga utawa jiwa. Ngresiki awak iki tujuane kanggo ngresikake calon ibu saka dosa-dosa dados menawa mbesuk si calon ibu nglairake anake mboten nduweni beban ingkang proses kelahiranipun lancar. Upacara siraman dilakuake ing jedhing lan dipimpin kalih dukun utawi keluarganipun kang dianggep paling sepuh.

2.Upacara ngleboake phitik desa menyang njero sarung calon ibu, kang dilakoake bojone saka nduwur nglewati weteng terus di culake dadi pecah. Upacara iki dillakuake ing jedhing kangge simbol pangarepenipun bayi lair kanti gangsar mboten womten halangan napa-napa.

3.Upacara brojolan utawi ngleboake sakpasang kelapa gading enom ingkang sampun digambari Kamajaya lan Dewi Ratih utawi Arjuna lan Sembadra nang njero sarung saka nduwur weteng ibu. Upacara iki ateges mbesuk bayi lair kanti gamplang lan mboten kangelan.

4.Upacara ganti busana ingksng dilakuake ngangge jarit 7 (tujuh) cacahe kanti motif ingkang mboten sami. Motif jarit lan kemben ingkang badhe diagem dipilih ingkang paling sae kanthi pangarep-arep mbesuk si jabang bayi uga nduweni sifat-sifat ingkang sae.

5.Upacara nugel lilitan janur utawi lawe ingkang dijiretake padharan calon ibu. Janur/ utawi lawe saged digantos ngangge godhong krambil. Lilitan sakmenika kedhah di tugel ing calon bapak kanthi ancase laire sang jabang bayi lancar.

6.Upacara mecahake periuk lan gayung ingkang di dhamel saka bathok. Ancasanipun inggih menika sawab (doa lan puji keselametan).

7.Upacara ngunjuk jampi sorongan, ngelambangake supados anak ingkang dikandhet niku gamplang lair.

8.Upacara nyolong Tigan, nglambangake supados kelairan sang jabang bayi cepet lan lancar sami kalih maling ingkang mlayu mbetha colongane. Upacara sak menika diadaaken ing calon bapak ingkang mendhet endog lan nggawa mlayu Tigan kanthi cepet muteripun desa.

9. Kanthi dilakokake tata urutan upacara kasebat ing inggil ateges upacara mitoni dianggep rampung kanthi pratanda donga ingkang dipimpin dening juru upacara adat kanthi muteri sesajen.Sesajen ingkang dibetha bali wong-wong ingkang thumut ngrameake upacara mitoni kasebat.

BAB III PANUTUP

3.1 Dudutan Tradhisi Jawa Mitoni bisa didudut patang perkara. Sepisan, pangerten upacara adat Jawa Mitoni inggih menika, Mitoni niku asalé saka tembung pitu (7). Tradhisi niki diadakaké wektu calon ibu ngandhut 7 sasi. Kapindo, Paraga sajrone tradhisi jawa mitoni inggih menika Bapa, biyung si jabang bayi lan juru upacara adat jawa mitoni. Kaping tigo, panganan sajroning upacara adat Jawa mitoni inggih menika, sekul janganan, bubur abrit, bubur baro-baro, jajan pasar lan sriyatan kang ginawe saka wijen,dhele, kacang kang kagangsa kalih gendhis, cengkaruk timbal, penyon, pring sadhapur lan tumpeng robyong kang arupa tumpeng dicemplungake ing cething, diwenehi iwak daging lan endhog godhog, gereh,lan krupuk, Rujak, Ampyang. Kaping papat, urut- urutane upacara adat Jawa mitoni yaiku, Siraman, Upacara ngleboake pithik jawa menyang sajrone (sarung) calon ibu, Upacara brojolan utawi ngleboake sepasang kelapa gading enom, Upacara ganti busana dilakoake ngangge jarit 7, Upacara nugel lilitan janur/lawe kang ditaliake weteng calon ibu, Upacara mecahake periuk lan gayung ingkang didhamel dening bathok, Upacara ngunjuk jampi sorongan, lan Upacara nyolong endhog.