VIRTUAL GAMES SURGERY.

Slides:



Advertisements
Presentasi serupa
Alasan mengapa saya membeli netbook Acer 722 c60.
Advertisements

APLIKASI PERMAINAN EDUKATIF MENGGUNAKAN MACROMEDIA Eka Rachmadini
PENGENALAN c++ DAN STRUKTUR DASAR C++
Pertemuan 18 Kelebihan dan Kekurangan dari Internet
WEBSITE RIDUANSYAH for further detail, please visit
CARTA ALIRAN PROJEK START RESET PULSE SENSOR CONTROLLERDISPLAY PRINT RESET kWh/RM END YES NO.
PENGGUNAAN TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI (ICT) DALAM PENGAJARAN & PEMBELAJARAN Disediakan oleh: Shahwiran Shahrany / TESL K1.2.
PENJAGAAN SEKUNDER DAN REHABITATIF PSIKIATRIK DALAM KOMUNITI
PI, Sistem Informasi. Fakultas Ilmu Komputer dan Teknologi Informasi
PERTEMUAN KEEMPAT PEMBAHASAN MODUL 8 dan PRAKTEK DI DALAM KELAS.
VIRTUAL OFFICE (KANTOR MAYA)
Pendekatan Strategi, Kaedah, dan Teknik
Nama: Yudha A.P. Kelas: XI IPA
Pendekatan Strategi, Kaedah, dan Teknik
SISTEM PENGENDALIAN UNIX
PENGENALAN KEPADA PENGURUSAN PROJEK
PERANAN & TANGGUNGJAWAB WARGANEGARA
PERDAGANGAN ANTARABANGSA
PENGAJIAN AM Pembelajaran berasaskan web
LATIHAN 5 S SERAGAM SISIH SAPU SUSUN SENTIASA AMAL SEIRI SEITON SEISO
AIMAN DANIEL & AMMAR SUFI
PENDEKATAN DEDUKTIF & INDUKTIF
EED 3211 PRINSIP PENGAJARAN BACAAN
PERNIAGAAN DALAM NEGERI
Pengenalan Kepada Pembinaan Sikap Dan Prasangka
Pembelajaran tentang Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) dan
ANUGERAH INOVASI PERKHIDMATAN AWAM
UJIAN LISAN BAHASA MELAYU
Gajet dan laman sosial.
SELAMAT DATANG KLIK DI SINI.
BAB 11 Keracunan.
HUJAH MENGGUNAKAN PENDEKATAN DEDUKTIF & INDUKTIF
3. Reka Bentuk Kurikulum Konsep Reka Bentuk Kurikulum
EDU 3105 TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
EDU 3105 BAB 4 Perancangan, Pemilihan, Penghasilan dan Penilaian
Pendekatan Strategi, Kaedah, dan Teknik
Belajar Melalui Bermain
Perisian Sumber Terbuka / Open Source Software
KOMUNIKASI KORPORAT MEDIA.
Disediakan oleh: ABDUL LATIF BIN AHMAD IPG Kampus Tun Hussein Onn
FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PEMEROLEHAN BAHASA
TEORI PEMBELAJARAN BAHASA (PM. DR. S. VIJAYALETCHUMY)
HHHC KEMAHIRAN PENGURUSAN MAKLUMAT DAN PEMBELAJARAN SEPANJANG HAYAT
ASAS KEPADA PERDAGANGAN
M8 FAKTOR-FAKTOR PEMBELAJARAN BAHASA
Taklimat Bantuan Pelajar Pendidikan Tinggi
ASAS GRAFIK.
BAB 9 PENGENALAN KEPADA RANCANGAN PERNIAGAAN
Rahsia Disebalik Senyuman
Fadzlin Aini bt Abd Karim A Harnida bt Zulkifli A103143
MEMBERI FOKUS KEPADA PELANGGAN
STRUKTUR ASAS DAN CIRI-CIRI SISTEM PENGOPERASIAN
Interaksi Dalam Bilik Darjah
KITAR HAYAT PEMBANGUNAN PENGUJIAN PENYELENGGARAAN
PENGENALAN KEPADA PENGURUSAN STRATEGIK
UHAS 2092 KULIAH 11 PEMANTAUAN TERHADAP GOLONGAN PROFESIONAL (PENGUATKUASAAN PERATURAN, AUTONOMI, KOD ETIKA DAN PENDEKATAN BARU)
PERANAN & TANGGUNGJAWAB WARGANEGARA
KOMUNIKASI KORPORAT MEDIA.
TAJUK : PEMBELAJARAN TENTANG TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI (ICT)
PRINSIP PENYELENGGARAAN 2) SAMSUL AZMI BIN HJ ABU BAKAR
INSURANS KEMALANGAN DIRI PELAJAR BERKUMPULAN
Panduan Kesihatan Terhadap Masalah Jerebu Di UMT
MANAGEMENTE3007 UNIT 7.
TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
(JAUH DI BAWAH KEPERLUAN) PEMARKAHAN DAN KADAR PDA
GOOGLE NOSE.
PEMBELAJARAN BERBASIS WEB. Konsep Pembelajaran Berbasis Web Pembelajaran berbasis Web adalah sebuah pengalaman belajar dengan memanfaatkan jaringan internet.
ASAS GRAFIK Rekaan grafik banyak dimanfaatkan sebagai media utama dalam penyaluran sesuatu mesej.  Ia sering digunakan dalam sesuatu paparan atau persembahan.
MEMBUAT GAME GAMBAR ACAK DENGAN Hermawan Widiyanto,
Transcript presentasi:

VIRTUAL GAMES SURGERY

PENGENALAN Pendidikan ini didedahkan dalam bentuk permainan komputer secara maya. Permainan ini lebih tertumpu kepada para doktor dan doktor pelatih. Terdapat pelbagai pengkhususan pembedahan, sebagai contoh : Pembedahan mata. Pembedahan gigi. Pembedahan hidung. Dll. http://www.mysurgerygames.net/

CONTOH : http://www.mysurgerygames.net/surgery-games/stomach-surgery-game-2

KELEBIHAN Menjadikan pembelajaran lebih menarik dan tidak membosankan. Memberikan pendedahan awal kepada doktor pelatih mengenai pembedahan. Dapat memberikan pengalaman sebenar ketika melakukan pembedahan. Dapat mengurangkan risiko kesalahan serta menjimatkan kos.

KESIMPULAN Permainan ini bukan sahaja membantu para doktor, tetapi ianya juga dapat memupuk minat kepada kanak-kanak untuk menceburi dalam bidang perubatan. Mudah digunakan kerana boleh diakses dimana sahaja.